Všechny dnešní CPU (AMD i Intel) obsahují dva hlídací tepelné obvody.
První obvod - CPU Throttling Circuit v případě dosažení určité hraniční teploty Tjunction, která se kus od kusu liší, generuje na systémové sběrnici signál PROCHOT#,
což má za následek aktivaci tzv. throttlingu (přiškrcení CPU), čímž se sníží jeho teplota.
Druhý obvod - CPU Thermal trip Circuit v případě dosažení teploty Tjunction max., která se také kus od kusu liší, generuje na systémové sběrnici signál THERMTRIP#,
Platform Controller Hub (Intel) nebo South Bridge (AMD) pak zajistí okamžité vypnutí systému.
Jelikož ani procesory z jednoho waferu nejsou všechny stejné, ty dva obvody se ve fabrice kalibrují dle parametrů konkrétního CPU.
Z toho tedy vyplývá, že o procesor nemusíš mít obavy a maximální teplota, která by ho poškodila, tě nemusí zajímat, jelikož jí nikdy nedosáhneš (nebudeš-li používat letlampu).
Na druhou stranu, pokud nezajistíš řádné chlazení, bude ti taktování k ničemu, jelikož bude docházet ke škrcení CPU a výkon ti drasticky poklesne.
Poměrně často to vidívám u chronických taktovačů, kteří netuší, co se vlastně děje.
tudíž kam až můžu zajít...
To záleží jen na tvé počítačové fantazii a zvrhlosti.
když si vzpomenu na klasickej AMD Athlon 1.3GhZ tak mi to jako tolik zase nepříjde
AMD Athlon 1.3 GHz = 0.18 micronová technologie, 37 milionů tranzistorů, Vcore 1,7V
AMD Athlon 64 X2 4800+ = 0.065 micronová technologie, 221 milionů tranzistorů, Vcore 1.375V
To je asi jako srovnávat plynový sporák v kuchyni s kempingovým lihovým vařičem.
V biosu nemám možnost nastavit teplotu při jaké se má PC vypnout a jaká je přednastavená nevím deska ASUS M2N-SLI
Viz. výše. Záleží to na konkrétním nastavení CPU Thermal trip obvodu, což nikdo není.
Paměti mám Corsair XMS2 CM2X2048-6400C5... ty by měli i taktování zvládnout jsou s vlastním chlazením
To, že to paměti zvládnou teplotně, ještě neznamená, že to musí zvládnout frekvenčně
Dobře taktovat == mít detailní znalosti HW uvnitř počítače. Je to jako s přečipováváním řídících jednotek automobilů.
Každý amatér umí zvýšit přívod paliva, zvednou výkon, spotřebu a zničit motor. Jen pár gurmánů ale umí nastavit poměry tak, že
zvedne výkon a zároveň nezlikviduje motor.