Stránka 1 z 1
Jak reklamovat plošnou závadu modelu?
Napsal: 04 úno 2014 12:57
od Darth Vader
Čau,
ve zkratce - novej smartphone se mi samovolně zanesl prachem, přičemž jsem telefon reklamoval a reklamace mi byla uznána. Ale vzhledem ke zkušenostem ostatních majitelů to vypadá, že po opravě se telefon znovu zanese.
dlouze:
ABBC3_SPOILER_SHOW
Před pár měsícema jsem si koupil novej smartphone. Po čase se ale ukázalo, že je to totální lapač prachu a i v poměrně čistý kapse se zanesl zevnitř. Mikrofony, čočka fotoaparátu, spáry v krytu, jack - všude prach. To se samozřejmě projevilo i na funkčnosti.
Nejdřív jsem si myslel, že je to chyba konkrétního kusu. Jenže po prolezení několika fór začínám mít pocit, že je to prostě vada konstrukce modelu obecně. Prach nalítá do jacku a odtamtud už se rozletí po telefonu.
Telefon jsem reklamoval (kvůli konkrétním závadám - špatné snímání mikrofonu a zrnka prachu na fotkách - důsledky zanešení) a reklamace mi byla uznána.
Dotaz:
O co mi ale jde - nevěřím tomu, že se telefon po opravě znovu nezanese. A v případě kdy to znamená, že nebudu moci telefonovat a fotit, mi to prostě vadí. Samozřejmě se budu snažit směřovat k vrácení peněz.
Ale. Jak to mám udělat, abych nemusel čekat na další dvě reklamace a opravy? Když je vysoká pravděpodobnost, že se závada znovu projeví? Je na to nějaká klička?
Jinak k zanešení a reklamaci došlo dřív než do 6 měsíců od koupě, ale to v tomhle případě hádám nemá vliv.
Díky
Re: Jak reklamovat plošnou závadu modelu?
Napsal: 04 úno 2014 13:02
od guest
Nemyslím si že by se dalo cokoliv reklamovat na základě předpokladů. Pokud je telefon tak špatně postaven, že se to bez zvláštního zavinění zanáší, stále to není důvod k reklamaci a vrácení peněz. O tom se dá jednat při opakovaných závadách - můj názor.
//smazán duplicitní příspěvek
//Karlos
Re: Jak reklamovat plošnou závadu modelu?
Napsal: 06 úno 2014 13:53
od Darth Vader
Dobrý, takže to budu muset udělat klasicky přes tři opravy. Díky.
Re: Jak reklamovat plošnou závadu modelu?
Napsal: 09 úno 2014 16:13
od Darth Vader
Dneska tu Petr22 citoval výňatek z reklamačních podmínek CZC:
"Pamatujte, že od roku 2014 je prodávající povinnen při přijetí reklamace a jejího vyřízení vyplatit Vám plnou kupní cenu za poškozený výrobek, pokud ho kupující o vyplacení požádá."
Mojí situaci to asi nemění, co?

Re: Jak reklamovat plošnou závadu modelu?
Napsal: 09 úno 2014 16:14
od guest
Nezmění, protože to není pravda.
Re: Jak reklamovat plošnou závadu modelu?
Napsal: 09 úno 2014 16:19
od petr22
Pokud ti uznaji ze je to podstatne poruseni smlouvy, muzes chtit zpet penize.
Protoze vyrobni vada modelu je neodstranitelna.
Re: Jak reklamovat plošnou závadu modelu?
Napsal: 09 úno 2014 16:39
od Darth Vader
Dobře, abych to upřesnil: Je to Nokia Lumia 920. Je tam ta vada, že mikrofon se zanáší prachem, následkem čehož nejde telefonovat. Na reklamaci mi to uznali.
To asi neukecám, co?
Re: Jak reklamovat plošnou závadu modelu?
Napsal: 09 úno 2014 16:48
od guest
To je přesně o tomto
Pokud ti uznaji ze je to podstatne poruseni smlouvy, muzes chtit zpet penize.
A je velmi složité prokazovat že je to výrobní vada modelu. Pokud to bude rozumný prodejce, může to uznat a už nikdy nic takového na krám neobjedná. Pokud to bude klasický český prodejce, pak je to otázka pro křišťálovou kouli.