a je napsaný v několika tisíci řádcích a ještě více příkazů...no jo no je to těžké a vývojáři i blbou hru na android vyvíjí i několik měsíců...a normální hry i několik let
Jak začít s Programováním Webu (her)??
Moderátor: Mods_senior
Re: Jak začít s Programováním Webu (her)??
To není jenom tak
musíš ovládat některé programovací jazyky...např úplně jednoduchá hra (např.: Mario) se vytváří v Pascalu (úplně na hovno
)
a je napsaný v několika tisíci řádcích a ještě více příkazů...no jo no je to těžké a vývojáři i blbou hru na android vyvíjí i několik měsíců...a normální hry i několik let
a je napsaný v několika tisíci řádcích a ještě více příkazů...no jo no je to těžké a vývojáři i blbou hru na android vyvíjí i několik měsíců...a normální hry i několik let
- domitea
- Tvůrce článků
- Příspěvky: 1971
- Registrován: 24 čer 2009 19:46
- Bydliště: Královehradecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak začít s Programováním Webu (her)??
Asi tu roztrhnu flame, ale co už.
Už jsem to někde dříve psal, teď to jen rozvedu. Programování může ze začátku vypadat složitě, ale ve výsledku se jedná jen o skoky z řádku na jiný řádek a rozhodování, jestli skočit, nebo jít dál. - To jen na úvod trocha "nepochopitelné" teorie.
Nicméně, programování je relativně jednoduché - jde jen o to správně "rozsekat" realitu tak, aby to pak fungovalo jako program. To je vše, nic víc. Nic míň. To je základ, který je všude stejný - Jako třeba sčítání, odčítání, násobení a dělení. Této disciplíně se říká algoritmizace a o té se dá najít už dost informací. Stačí ti na to pouze tužka a papír, nic jiného.
Celý tenhle post by se dal shrnout do jedné věty: "V programování je jazyk až na POSLEDNÍM místě." - A to myslím vážně, napsaní nějaké aplikace je už jen třešnička na dortu
prodigy: Apple Lisa - "První" počítač s GUI měl napsané GUI v Pascalu....
Už jsem to někde dříve psal, teď to jen rozvedu. Programování může ze začátku vypadat složitě, ale ve výsledku se jedná jen o skoky z řádku na jiný řádek a rozhodování, jestli skočit, nebo jít dál. - To jen na úvod trocha "nepochopitelné" teorie.
Nicméně, programování je relativně jednoduché - jde jen o to správně "rozsekat" realitu tak, aby to pak fungovalo jako program. To je vše, nic víc. Nic míň. To je základ, který je všude stejný - Jako třeba sčítání, odčítání, násobení a dělení. Této disciplíně se říká algoritmizace a o té se dá najít už dost informací. Stačí ti na to pouze tužka a papír, nic jiného.
Celý tenhle post by se dal shrnout do jedné věty: "V programování je jazyk až na POSLEDNÍM místě." - A to myslím vážně, napsaní nějaké aplikace je už jen třešnička na dortu
prodigy: Apple Lisa - "První" počítač s GUI měl napsané GUI v Pascalu....
Re: Jak začít s Programováním Webu (her)??
Tak ať nám ten flame pěkně hoří
Jakpsatweb určitě zastaralý není, v češtině neexistuje jiný web, kde by byl tak detailní soupis všeho možného kolem tvorby webových stránek. Novinky tam sice přibývají pomalu, ale zato po důkladném prověření. Samozřejmě pokud chceš blikající vyblijón podle rad nějakého frikulína, který shlédl pár tutoriálů na YouTube a teď rozdává rozumy, tohle není ten správný zdroj informací.
Na jednoduché hry typu Mario stačí Python nebo Scratch, ten původní byl napsaný v assembleru. To skutečně byly tisíce řádek, a na každém jediná instrukce procesoru. Také výsledný program měl tisíce bajtů, ne stovky milionů jako dnešní, běžel na šestnáctibitovém procesoru s několika MHz a vystačil si s pár desítkami kilobajtů paměti.
Pascal byl od počátku určený pouze pro výukové účely, jako předstupeň ke komplikovanému ALGOLu*. Z ALGOLu se přes BCPL a B vyvinul jazyk C, a z něj zase téměř všechny dnes používané, včetně PHP, Javy, C# nebo M$ Small Basicu. Navíc ve všech microsoftích jazycích je napumpováno z Pascalu vše co se jim podařilo okopírovat, včetně názvů řady funkcí/metod. Ten zastaralý Pascal je prostě základ všech dnes majoritních jazyků a pro výuku za těch víc než čtyřicet let co existuje nikdo nic lepšího nevymyslel.
Také bych to vše shrnul do jedné věty:
"PROGRAM JE SEZNAM DEKLARACÍ."
Nezávisle na jazyku, tečka.
* ALGOL je jeden ze "Tří mušketýrů", neboli prvních programovacích jazyků. Jeho současníky byly FORTRAN, COBOL a LISP.
Jakpsatweb určitě zastaralý není, v češtině neexistuje jiný web, kde by byl tak detailní soupis všeho možného kolem tvorby webových stránek. Novinky tam sice přibývají pomalu, ale zato po důkladném prověření. Samozřejmě pokud chceš blikající vyblijón podle rad nějakého frikulína, který shlédl pár tutoriálů na YouTube a teď rozdává rozumy, tohle není ten správný zdroj informací.
Na jednoduché hry typu Mario stačí Python nebo Scratch, ten původní byl napsaný v assembleru. To skutečně byly tisíce řádek, a na každém jediná instrukce procesoru. Také výsledný program měl tisíce bajtů, ne stovky milionů jako dnešní, běžel na šestnáctibitovém procesoru s několika MHz a vystačil si s pár desítkami kilobajtů paměti.
Pascal byl od počátku určený pouze pro výukové účely, jako předstupeň ke komplikovanému ALGOLu*. Z ALGOLu se přes BCPL a B vyvinul jazyk C, a z něj zase téměř všechny dnes používané, včetně PHP, Javy, C# nebo M$ Small Basicu. Navíc ve všech microsoftích jazycích je napumpováno z Pascalu vše co se jim podařilo okopírovat, včetně názvů řady funkcí/metod. Ten zastaralý Pascal je prostě základ všech dnes majoritních jazyků a pro výuku za těch víc než čtyřicet let co existuje nikdo nic lepšího nevymyslel.
Také bych to vše shrnul do jedné věty:
"PROGRAM JE SEZNAM DEKLARACÍ."
Nezávisle na jazyku, tečka.
* ALGOL je jeden ze "Tří mušketýrů", neboli prvních programovacích jazyků. Jeho současníky byly FORTRAN, COBOL a LISP.
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)

