DLSS / Frame Gen / Native

...

Moderátoři: Marfy, Mods_junior, Mods_senior, HW spec team

Zamčeno
AirCrew
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 140
Registrován: 15 úno 2025 00:19

DLSS / Frame Gen / Native

Příspěvek od AirCrew »

Dobrý večer,

stretávam sa s týmito pojmami všade na youtube aj na discordoch, avšak nerozumiem sa tomu do takej podrobnosti, aby som vedel, čo vlastne môžem očakávať ak to chcem využiť.

Niekto vraví, že DLSS je skvelá vec a predovšetkým verzia 4, ktorá upgraduje FPS na omnoho vyššie rozmery a k tomu dopomáha stále sa vyvijajúca technológia Frame Gen, ktorá tie FPS ešte navýši.

Ako ale viem, či je ta kombinácia dobrá a či nestačí len DLSS a či vôbec môžem uvažovať nad hrami v budúcnosti bez DLSS, kedže v native rozlíšení bez DLSS a podobných srandičiek to ledva utiahne na 50 FPS.

Má AMD tiež niečo podobné a rovnako dobré ako DLSS / Frame Gen? Ak nemá, chystajú sa to urobiť?
Uživatelský avatar
Alferi
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1217
Registrován: 17 dub 2020 21:05

Re: DLSS / Frame Gen / Native

Příspěvek od Alferi »

Záleží na hře. Pokud se pořád bavíme o MSFS, tak tam mám vyzkoušené jen FSR (AMD), které dost nekomfortně rozostřuje údaje na avionice. DLSS tady z vlastní zkušenosti neznám, ale také je k tomu nějaká kritika: https://www.youtube.com/watch?v=0RZTR8nvpnQ

Flight Simulator je ale hodně specifický případ, u spousty jiných her je to výborné řešení se subjektivně minimální ztrátou kvality obrazu - mám bez větších výtek vyzkoušeno v Cyberpunk 2077, Horizon Forbidden West, Ghost of Tsushima, KCD 2. Pro srovnání, na webu TPU jsou mezi technickými recenzemi her některé zaměřené přímo na upscaling: https://www.techpowerup.com/review/?cat ... order=date
AirCrew
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 140
Registrován: 15 úno 2025 00:19

Re: DLSS / Frame Gen / Native

Příspěvek od AirCrew »

Videl som to video s tym udajom o vyske { altimeter } a je to katastrofa, aky zmysel ma pouzivat DLSS a vsetky mozne veci, ked je to odpad? Zrejme asi si hraci musia zvyknut na tieto novinky, ze nie ako bolo kedysi, ze hra bola optimalizovana a dokazal to clovek rozbehnut aj na kalkulacke, ale teraz bez DLSS a Frame Gen zrejme clovek ani nemoze ocakavat normalne fps....kam sme sa to dostali

ale chapem ich...neda sa donekonecna zmensovat nm vyrobny procesor a tlacit a tlacit a tlacit viac toho vsetkeho do tak maleho cipu, jednoducho neda sa ist donekonecna a zrejme na to uz asi aj prisli, ze ak chcem mat grafiku ako v realnom svete, tak take gpu nikto nekupi, pretoze by to zrejme vyzadovalo 2-3kW spotrebu
amirinda
Level 3.5
Level 3.5
Příspěvky: 697
Registrován: 23 bře 2018 09:53

Re: DLSS / Frame Gen / Native

Příspěvek od amirinda »

Já jedu všechno nativ ve FHD a FPS podle nastavení, protože cokoliv co "zvyšuje" FPS mi horší kvalitu obrazu a já to pak prostě vidím. Takže raději FHD třeba na střední detaily a 90 FPS, než nějaký upravený HD, vysoké detaily - upscaling se 160FPS, na to se nedá koukat. (AMD)
Uživatelský avatar
Kminek
Level 2.5
Level 2.5
Příspěvky: 278
Registrován: 11 říj 2023 14:40
Bydliště: planeta Země

Re: DLSS / Frame Gen / Native

Příspěvek od Kminek »

Upřímně, FSR je horší než dlss. S dlss quality fragmenty nebo jiný vady obrazu skoro vůbec nevidím.
Uživatelský avatar
Alferi
Level 4
Level 4
Příspěvky: 1217
Registrován: 17 dub 2020 21:05

Re: DLSS / Frame Gen / Native

Příspěvek od Alferi »

amirinda píše:Já jedu všechno nativ ve FHD a FPS podle nastavení, protože cokoliv co "zvyšuje" FPS mi horší kvalitu obrazu a já to pak prostě vidím.
Ve FullHD jsou nedostatky upscalovacích režimů už více vidět, v QHD je to lepší, ve 4K už se to skoro ztrácí (hodně zjednodušuji).
AirCrew
Level 1.5
Level 1.5
Příspěvky: 140
Registrován: 15 úno 2025 00:19

Re: DLSS / Frame Gen / Native

Příspěvek od AirCrew »

Jedina moznost ako tomu uniknut je pripratit si za najlepsie AMD gpu a hrat native, lebo to je jedine unik od tych zazrakov co do toho teraz davaju. Dufam, ze GTA VI nebude zavisla od toho vsetkeho, inak to bude tragikomedia
Zamčeno

Zpět na „Vše ostatní (hw)“