Stránka 1 z 1

Vytvoření skriptu na zálohu hry, kterou vytvářím.

Napsal: 09 bře 2024 12:35
od xCloudGirl
Zdravím a ještě jednou zdravím. Možná mně znáte, kdysi jsem tu byla pod AngelikaB. Nicméně účet jsem kompletně ztratila a tak mám nový, ale co se dá dělat.
Nicméně vytvářím remaster hry a to FNAF. Již mám hodně verzí, ale tady spočívá jeden problém, že se mi nikde nezálohuje moje editované verze, jelikož v čem pracuji (engine) Nemá zálohování. Tak mně napadlo zda, když dokončím práci, tak bude existovat nějaká možnost a šance ty upravené soubory zazipovat nebo dát do tar.gz a uploadovat na můj hosting -> cloudgirl.cz a nebo přímo vnitřně do hostingu soubory přes SFTP, které používám při Hostingu her.

Pokud by byla možnost, tak šlo by udělat skript a pomoct mi ? Byla bych vděčná, jelikož opravdu nechci přijít o data, které právě dělám.. A jednou se mi stalo, že jsem už počítač nezapnula. A byl K.O SSD Disk. Sv=mu hostingu věřím víc než vlastním diskům :-D a plus to chci mít online z důvodu toho, že někam pojedu a mohu si to v pohodě ve vlaku stáhnout z mého Hostingu do ntb.

Děkuji moc za rady !

Re: Vytvoření skriptu na zálohu hry, kterou vytvářím.

Napsal: 09 bře 2024 19:16
od Melvidor
K tomu průběžnému zálohování, nelze použít gitu a jeho on-line verze např. github, githab?

Jinak nerozumím, proč nelze ručně po dokončení to zabalit a uploadovat sama?

Re: Vytvoření skriptu na zálohu hry, kterou vytvářím.

Napsal: 09 bře 2024 20:41
od xCloudGirl
Jde mi o to, že občas na to zapomenu.. A vypadne mi to z hlavy, tak bych chtěla nějaký skript co po každém updatu souborů zabalí a pošle na server.

Nechci, tak přijít o data. Sama i doma zapomínám na důležité věci :-D a právě mi jde o to, že brzy budu reinstalovat Notebook a do toho chci dát engine s fnaf hrou co právě vytvářím. A + budu i reinstalovat stolní pc. Tudíž to nějak chci udělat, pokud by byla nějaká ta možnost. + By byla v tom výhoda, že bych se mohla kdykoliv vrátit k předešlé verzi, kde třeba dané chyby nebyli. Už se mi to párkrát stalo.. Kdy jsem updatnula hru, ale ty bugy nešli fixnout a musela jsem o verze níž. A poslední zálohu jsem měla strašně pozadu, jelikož jsem neprovedla zálohu, takže by to byl super preventing před zničením hry :D

Já vím jsem trošku složitá :D Omlouvám se

Re: Vytvoření skriptu na zálohu hry, kterou vytvářím.

Napsal: 09 bře 2024 21:51
od flowem
Chce to byt trochu konkretnejsi... nenapsala jsi vubec zadne info :-D

Re: Vytvoření skriptu na zálohu hry, kterou vytvářím.

Napsal: 09 bře 2024 22:53
od xCloudGirl
Přesně bych chtěla zálohovat, kompletně své soubory, které mám na ploše. Ukážu klidně.

Celou složku bych chtěla zálohovat na svůj webhosting, takže z mého PC by se to posílalo přes SFTP -> na můj hosting. Pomocí třeba SSH nebo i jiným příkazem.

Re: Vytvoření skriptu na zálohu hry, kterou vytvářím.

Napsal: 10 bře 2024 10:28
od Vlada47
xCloudGirl píše: By byla v tom výhoda, že bych se mohla kdykoliv vrátit k předešlé verzi, kde třeba dané chyby nebyli. Už se mi to párkrát stalo.. Kdy jsem updatnula hru, ale ty bugy nešli fixnout a musela jsem o verze níž. A poslední zálohu jsem měla strašně pozadu, jelikož jsem neprovedla zálohu, takže by to byl super preventing před zničením hry :D


Na tohle je zrovna ideálně git nebo nějaká jeho obdoba, nemá cenu znovu vymýšlet kolo.

Jinak s tím posíláním na webhositng server - můžeš si napsat skript, co zkontroluje checksum souborů oproti poslední záloze, když se bude lišit, zabalí to do archivu a pošle na server jako novou verzi. Můžeš si to pak nastavit ve scheduleru, aby se to spouštělo každý večer nebo něco takového. Jinak se možná podívej, jestli IDE, ve kterém to píšeš, nemá nějakou takovou možnost.

Re: Vytvoření skriptu na zálohu hry, kterou vytvářím.

Napsal: 10 bře 2024 11:30
od atari
Jak píše vláda, použij hotové aplikace, na netu jich jsou stovky, jak placené tak zdarma. Lze zálohovat přírůstkově, nebo také držet posledních 20 verzí, cokoliv jak potřebuješ.

A co se týče scheduleru, tak já to dělám jinak. Software nespouštím přes exe, ale přes *.bat. A v tom bat mám dva řádky. V prvním řádku si spustím potřebnou aplikaci a ve druhém řádku se spouští zálohovací soft (nebo tam můžeš mít svoje zálohovací příkazy).

Funguje to tak, že si tím batem spustím aplikaci, a když ji ukončím, tak se automaticky spustí záloha do cloudu (a já tu zálohu ještě posílám na další HDD v PC). Takže je z procesu vyloučen lidský faktor.

Lze použít jakýkoliv skript, ne jenom bat..

Re: Vytvoření skriptu na zálohu hry, kterou vytvářím.

Napsal: 11 bře 2024 09:39
od ITCrowd
Ahoj,
už jsem ti skript vytvářel: viewtopic.php?f=39&t=218692
Něco nevyhovuje?

Re: Vytvoření skriptu na zálohu hry, kterou vytvářím.

Napsal: 11 bře 2024 18:52
od xCloudGirl
Oooh vzpomínám si! Akorát, jsem přemýšlela, zda půjde i ten script udělat tak, že po každé záloze půjde soubor poslat přes SSH nebo SFTP na WebServer mého hostingu.

Re: Vytvoření skriptu na zálohu hry, kterou vytvářím.

Napsal: 11 bře 2024 19:30
od ITCrowd
Budeš muset najít něco, co dokáže zpracovat příkaz v cmd. Možná putty? Pak bude stačit doplnit skript o tento příkaz.

Re: Vytvoření skriptu na zálohu hry, kterou vytvářím.

Napsal: 11 bře 2024 20:24
od xCloudGirl
Zatím jsem jen a pouze využívala Terminal a dávala jsem: ssh ubuntu@ipadresahostingu

Re: Vytvoření skriptu na zálohu hry, kterou vytvářím.

Napsal: 11 bře 2024 22:24
od MonikaVavrova
Teoreticky by to měl umět i curl přítomný defaultně ve Windows 11.