Tvorba 2D her

A vše kolem nich…
(tipy na hry zdarma, dojmy, novinky..prostě vše co vás napadne)

Moderátoři: beather, Mods_senior

Uživatelský avatar
faraon
Master Level 8.5
Master Level 8.5
Příspěvky: 7406
Registrován: 23 pro 2010 09:23

Re: Tvorba 2D her

Příspěvek od faraon »

Tak ještě jednu satiru, ať ten víkend za něco stojí: http://programujte.com/clanek/200603030 ... oustrupem/

S pochopením Pojídačů koláčů nespěchej, ono to bude pár let trvat, než se dozvíš víc z historie. Kdysi to do češtiny přeložil Láďa Zajíček, a podařilo se mu tím nadchnout pro počítače spoustu lidí, včetně mě :lol:
Existuje dokonce další text, který na tenhle odpovídá, a popisuje ještě starší dobu: https://www.zive.cz/clanky/hacky-a-hack ... fault.aspx Ten překlad sice není úplně dokonalý, ale i zbytek toho seriálu stojí za přečtení. Klikni si na jméno autora.

Ohledně funkcionálních jazyků, také jeden posvátný svitek: http://kuna4.mk.cvut.cz/36jui/PomstaNerdu.html Jde o jazyk z roku 1958, dodnes nepřekonaný! A jestli máš rád závorky, budeš se v něm (ne)skutečně vyžívat :geek:
I když takové C: ((void(*)(void))0)();
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!

(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
Uživatelský avatar
satik
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3509
Registrován: 09 led 2015 12:49
Bydliště: Krkonoše
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba 2D her

Příspěvek od satik »

Faraone, prosím nešiř tu nesmysl o tom, že c# je interpretovaný, když není, díky :)
PC: MSI RTX 4090 Suprim X, AMD Ryzen 9 7950x3D, ASUS Crosshair HERO X6670E, 64GB RAM@6000CL30, Fractal Define Torrent, Seasonic PRIME TX 1600W, SSD Seagate Firecuda 530 M2 2TB +
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index
Uživatelský avatar
X
Elite Level 12.5
Elite Level 12.5
Příspěvky: 19360
Registrován: 22 kvě 2007 11:34
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba 2D her

Příspěvek od X »

Tak není to sice interpretovaný jazyk, ale něco na rozhraní: Jazyk s virtuálním strojem.

1. díl - Úvod do C# a .NET frameworku >>> https://www.itnetwork.cz/csharp/zaklady ... -framework

Obrázek
Uživatelský avatar
satik
Level 6
Level 6
Příspěvky: 3509
Registrován: 09 led 2015 12:49
Bydliště: Krkonoše
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba 2D her

Příspěvek od satik »

Ten obrázek je dost zavádějící, c# se kompiluje do IL a na místě, kde se spouští, se před spuštěním převádí do normálního nativního kódu.

To je docela rozdíl oproti interpretovanemu kódu, kde se kód vyhodnocuje příkaz po příkazu.
PC: MSI RTX 4090 Suprim X, AMD Ryzen 9 7950x3D, ASUS Crosshair HERO X6670E, 64GB RAM@6000CL30, Fractal Define Torrent, Seasonic PRIME TX 1600W, SSD Seagate Firecuda 530 M2 2TB +
4TB + 4TB SATA Micron 5200 ECO
Periferie: Samsung Odyssey G9 Neo + 2x AOC AG271QG, Razer Deathadder, Ducky Shine7, Steelseries QcK+, Beyerdynamic MMX300, Valve Index
Uživatelský avatar
faraon
Master Level 8.5
Master Level 8.5
Příspěvky: 7406
Registrován: 23 pro 2010 09:23

Re: Tvorba 2D her

Příspěvek od faraon »

Pozor, třeba v BASICu se prováděný kód vyhodnocuje token po tokenu, žádné příkazy tam už nejsou, překlad probíhá buď při editaci včetně kontroly chyb (např. Sinclair ZX BASIC), nebo při spuštění programu (např. M$ QBasic). Takže žádné příkazy, ale bytekód, navíc až po optimalizaci pro rychlejší práci s pamětí, která je dokonce dynamicky přidělovaná!
Můžeš se přesvědčit na vlastní oči: http://www.pagetable.com/?p=774 ;-)

Dnešní skriptovací jazyky jsou v tomhle o dost pozadu, ale dneska jsou holt počítače mnohem výkonnější než před padesáti lety, takže si můžeme dovolit plýtvat, ne? I kdyby mělo trvat dvě sekundy než se projeví pohyb myší, a deset sekund od stisku tlačítka než se widlofon rozhodně že ten hovor přijme.

Kromě toho, ten "nativní kód" stejně potom běží pod dohledem, a provádějí se v něm změny pro jeho zrychlení. Takže jak bys to nazval, manageovaný jazyk? :lol:
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!

(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
Deibellos
nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 25 črc 2015 21:31

Re: Tvorba 2D her

Příspěvek od Deibellos »

Takže když zahodím html5+js+C# a rovnou budu programovat ve funkcionálním jazyku, budu schopný splnit si 3 cíle včetně možnosti to dávat na internet a jako bonus - budu mít výsledky hotový výrazně rychleji + výsledky budou fungovat rychleji a plynule?

Asi to tak jednoduchý nebude, když se stále používají převážně mainstreamový jazyky.
Uživatelský avatar
faraon
Master Level 8.5
Master Level 8.5
Příspěvky: 7406
Registrován: 23 pro 2010 09:23

Re: Tvorba 2D her

Příspěvek od faraon »

To ne, spíš se nauč HTML5+JS+C# tak abys to dokázal napsat v čemkoliv z toho, a ještě k tomu přidej pár dalších věcí, třeba Ruby, Scheme a Go, které ti umožní větší rozhled.
"Král Lávra má dlouhé oslí uši, král je ušatec!

(pravil K. H. Borovský o cenzuře internetu)
Deibellos
nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 25 črc 2015 21:31

Re: Tvorba 2D her

Příspěvek od Deibellos »

Děkuji za vaši spolupráci a za cenné informace :thumbup:
Bylo mi ctí ;)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek
  • Hra ve Scratch - tvorba
    od zuzana3 » » v Hry
    9 Odpovědi
    9761 Zobrazení
    Poslední příspěvek od zuzana3
  • Hra ve Scratch - tvorba
    od zuzana3 » » v Hry
    5 Odpovědi
    6278 Zobrazení
    Poslední příspěvek od zuzana3

Zpět na „Hry“